Ziyaretçi Defteri

72 Replies to “Ziyaretçi Defteri”

  1. siteni ziyaret ettim gayet güzel buldum. zaman zaman ziyaret edeceğim. paylaşabileceğimiz faydalı olduğunu düşündüğüm bilgi belge ve ortak değerlerin bu sitende bulacağımı umuyor, saygı ve selamlarımı sunuyorum.ayrıca ailece ramazan bayramınızı tebrik ederiz.

  2. Sevgili,canım ağabeyim. Veb siten hayırlı ve uğurlu olsun. Çok güzel omuş. Nihayet şirlerini’de sitede yayınlamışsın ona da çok sevindim.
    Tekrar Ramamzan Bayramınızı kutlar,gözlerinden öperim.

  3. akın yeniceli.uşak banaz corum köyündenim.aslen uşak anadolu ulaşım.a.ş. şirketinde aynı zamanda calışmaktayım.klübüm ise uşak il özel idaresi spor klübü bu yarışı koşmak istiyorum.ilginiz için tşk ederim.tel 05447363198 antrenör ali yılmaz uşak 05327262899 cvp bekliyorum.bu yarışı koşmak istiyorum lütfen.dönerseniz sevinirim.

  4. Sizi ve sizin gibi düşünen tüm yürekleri kutluyorum..Bu TOPRAKLARA ihanet tohumları ekmeye çalışan,şer odaklarının etkisinde kalan BU GÜZEL ÜLKENİN,GÜZEL ÇOCUKLARINA araştımalarınla AYNA tutan güzel insan sana selam olsun..iyiki varsınız DUA…ALLAHA EMANET OLUN..

  5. Merhaba hoca ismim veli ktü yüksek lisans öğrencisiyim nevşehir kozaklı ilçesine bağlı karahasanlı kasabasındanım.Hocam yaptığım tüm araştırmalara rağmen kasabamızın soyunu belgeleyemedim.Hocam sizden ricam şu sorularıma cevap verirseniz sevinirim benim için çok önemli.Hocam karahasanlıların şu anda nerelerde ikamet ettikleri,tüm karahasanlıların aynı soydan mı geliyor,bizim kasabamızın ismi karahasanlı isim benzerliğimi yoksa bizde sizin anlattığınız karahasanlı cematindenmiyiz.Çalışmanızı çok beğendim hocam teşekkürler.

    • Veli Bey, Karahasanlı adının en yoğun geçtiği dönem 15-17. yüzyıldır. Bu dönemde 14 Karahasanlı oymak veya cemaati var. Bunların hepsi Türkmendir. Ancak, büyük bir kısmı farklı boylara mensuptur. Dolayısıyla konu aldığım Karahasanlılarla diğer Karahasanlılar arasında yakın bir bağ bulunmamaktadır. Şunu söylemek mümkündür. Hemen hemen, tüm Türkmenler Dulkadir bölgesinden Anadolu’ya dağılmışlardır.

  6. ALLAH SENDEN RAZI OLSUN Bİ KARAHASANLI OLARAK SANA MİNET BORÇLUYUZ BAŞARILARINIZIN DEVAMINI BEKLERİZ ALLAH SANA HAYIRLI UZUN ÖMÜRLER NASİP ETSİN İNŞ

  7. Araştırmalarının kaynakçası ancak karahasanuşağında ya da Türkiye’de iş yapar sayın hocam. Ülkemdeki diğer tarihsel etnik çalışmalar gibi olmuş…
    Biraz dışardan kendine bakmaya çalış, eminim bunları ben yazarken sen kimsin diyeceksin ya da bu yorumun burda yayınlanmasını istemeyeceksin zaten benim amacım senin bunu dikkate alman…

    • Celal kardeşim, mailini sitede yayınladım ve mesajınızın tam karşılığı olmasa da usulen bir cevap yazdım. Ama mail adresinize aşağıdaki açıklamayı gönderdim. Ancak mail geri döndü. Belliki o adresi artık kullanmıyorsunuz. O yüzden sayfaya yazıyorum.

      Celal kardeşim, belli ki kitabın kaynaklarını ciddiye almamışsınız. Şunu belirtmeliyim ki referans aldığım yazılı kaynakların tamamına yakını Osmanlı arşivlerinden alınmıştır. Bu kaynaklar zamanında yapılan tespitlere dayalı kaynaklardır. Bu kaynaklar güvenilir olmasaydı her ortamda karşı görüş sunanlara çok net olarak meydan okumazdım. Ben akademik bir araştıra yaptım. Kullandığım kaynaklardan birisi yaklaşık 700 yıllık bir tespite dayanıyor. Büyük kısmı da 14- 17. Yüzyıllara dayanıyor. Çoğu arkadaşımız bu belgelere değil de belgeleri yayınlayan tarihçilere takıldı. Oysa bunlar Dünyanın saygı duyduğu tarihçilerdir. Bir de bu tarihçilerin ve benim siyasi görüşüm bazı arkadaşlarımızı çok rahatsız ediyor. Ama ne gariptir ki pek fazla solcu tarihçi yoktur.

      Diğer taraftan benim kitapta sadece bu tarihçileri dikkate almadım. Karahasanlılardan bahseden bütün tarihçileri dikkate aldım. Bunların içinde iki de Kürt tarihçi var.

      Kısaca, etnik yapıdan bahseden tüm kaynaklar Karahasanlıların “Türkmen” olduğunu belirtmektedirler. Ayrıca hiçbir tarihi kaynakta Karahasanlıların “Kürt” olduğu yazılmıyor. “Vardır!” diyen varsa beri gelsin. Neticede elinde aynı dönemlere ait benim tespitlerimin aksini belirten bir belge olan varsa buyursun memnuniyetle tartışırım. Ama elinde belge olmayanlar lütfen beni yormasın ve kitaba bir daha baksın.
      Allah’a emanet olun

  8. Ali Bey,

    Siten hayırlı olsun.Umarım yazılarınla ve şiirlerinle seni izleyenlere bir ışık olursun. Tebrik ederim.
    Yayınlamış olduğun Karahasanlılar kitabında yer verdiğin konular özellilke şahsıma çok yakın geldi. Ben de kendi memleketim(Besni) ile ilgili bir kitap yazmaya kalksam kitabındaki bir çok konuda örtüşürdük. Sanki elimde Besni ile ilgili bir kitap okuyor zannettim. Zaten yer yer Besni’den de söz ediyorsun. Devamını bekliyoruz.
    Saygılarımla…

    • Abdulkadir Bey, kıymetli vaktinizden bana pay ayırarak kitabımı okuduğunuz için sonsuz teşekkürler. Teveccühünüzden dolayı da çok sağolun.
      Hürmetlerimle.

  9. dayıcığım kitabı okudum çokta beğendim başarıLı bi çaLışma merak ediLen öğreniLmesi gereken ne varsa yer vermişsin Karahasan’LıLarLa iLgiLi geçmişimizi bukadar detayLı öğrenme fırsatını verdiğin için ne kadar teşekkür etsek az bence uzun zamandır yaptığın araştırmaLar sonuç vermiş eLine yüreğine sağLık…
    saygıLarımLa

  10. Kardeşim öncelikle eline yüreğine sağlık Kitabını okurken bizim Ali acaba bizim köyüdemi kaleme aldı dedim şünkü okadar bire bir benzerlikler varki oysa benim köyüm Kırıkkalenin bir köyü çoğu gelenekler, söylemler, adetler,aynı kitabi kendime çok yakın hissettim onun içinde inan hiç ara vermeden okudum sıkılmadan çok emek vermişsin çok teşekkür eder başarılar dilerim.Saygılarımla İkram GÜNDÜZ Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

  11. Çok değerli Ali abiciğim; Siteni baştan sona gezdim gerçekten çok güzel olmuş, ayrıca şiirlerin birbaşka güzel, Mesela..
    Aradım, aradım her şey nafile.
    Aradım, mahsulüm bir yığın çile.
    Tutunurum diye son ümit ile
    Uzandım maziye dal arıyorum.
    1978’de yazılmış bu güzel şiirin, Şairinin yeni şiirlerini arıyorum. Farenin tıklamadığı yer kalmadı.Ama nafile bulamıyorum.
    Değerli abiciğim yeni şiirlerini bekliyoruz. Tarih ve kültür konusunda derin araştırmaların gerçekten takdire şayan, birazda duygu ve gönül dünyanın derinliklerindeki mahsülleri ortaya çıkarıp mısralara döksen de bizlerde nasiplensek diyorum. Allah yolunu açık etsin. Saygılarımla.

  12. degerli ali abi çalışmalarından dolayı teşekkür ederim Allah yar ve yardımcın olsun saglık sıhat ve huzurlu bir yaşam dilegi ile Allaha emanet olunuz.

  13. oncelılen boyle bır sıte actıgınız ııcn tbrık eder ve devamını dılerımmm sız buyuklerımızden yanlız uyuntugunuz cok seyler var gec nesıller bakıs acısın degerlendırmıoyor tek taraflı dusunuluyor gıbı geldı ban yoksa ben mı yanlıs anladım bılemıyorum ama su da bır gercek kıı bıızm yetısmemız veya bızdeen sonrasının yetısmesı buyuklerımızın elındedı her neyse konuyu burda kısa keselım ınsanla bır gunn dernek toplantısan katılma gıbı bır ımkanım olurda ıkı lafta bıze duserr tekrardan tbrıklerrr ve basarılarınızın devmını dılerımm hoscakalınnn

    • Bektaş kardeşim, öncelikle siteyi ziyaret edip görüşlerinizi belirttiğiniz için memnun oldum. Ancak bu site sadece camiamızın kültür değerlerini işlemek ve çalışmalarımı sizinle paylaşmak için tasarlandı. Yani bu site Derneğin sitesi olmayıp, portalda gözüktüğü gibi şahsıma ait bir web sayfasıdır. Diğer taraftan gençlerimiz ölçülü olmak kaydıyla sayfalardaki yorum bölümüne görüşlerini yazabilirler.
      Not: Derneğin site adresi : http://www.akarder.com ‘dur

  14. Selam abi, Kurban Bayramını kutlar hayırlara vesle olmasını Cenabı Allahtan Niyaz ederm, Bu arada stenizde hayırlı olsun. Bursa’dan saygılarımla

  15. Ali bey siteye güzel bir emek vermişsiz. Elinize sağlık. Eleştiride bulunan arkadaşlar inşallah daha iyi bir çalışma yaparlar fikirlerini belgele dayandırarak düşüncelerini ortaya koyarlar. Bizlerde ozaman bu arkadaşları kutlarız.ali Demir

  16. oncelikle merhaba dostum,ben bir yakin zaman tarihi ileatmali hasanalili uşagi olarak atmali karahasan usagini kendi köyumuz kadar icice oldugumuzu kimse inkar edemez gecmisten buyana birbirlerinden evli oldugunu,daha dune kadar alevi kizilbas inanclariyla yasadiginida kimse inkaredemez kendi duşmanlarina karş mutefik olduklarinida kimse inkar edemez devletin deşifre olmus kurtler hakindaki raporlarinda siCili bozuk guvenilmez atmali aşiretin bir uyesi oldugunuda kimse inkar edemez,baska bir karahasan uşagi yok bu koy olmali,gelelim remi idolojinin kahasan uşaginin tarihini irdelemesine,az bucuk tarih meraki olan bu kitaplaribiliyor bukadar zahmete girip emek verip yazmana yazik olmuş,bende tez anti tez icerisinde bir degerlendirme yaptiginizi zan ettim,devlet teziyle kendi gercekligini curutmeye calişan bir anlayişi goruyorum,devletin inkari yetmemis gibi,destegini acimazsica sunmuşsun, bu idolojik yaklaşim festifal kisvesi altinda kendini empoze etmeye calişmasi,karahasanlilarin yaslilarini raharsiz ettigini siritmaktadir,turk filimlerin seneryosu gibi,oz babasini arayan evlatlik cocuk cocuk gibi,cepten yazdigim icin zorlaniyorum,gorusmek uzre köylum.

    • Hasan bey, bu ithamların benzeriyle daha önce de karşılaştım. Karahasanlılarla ilgi bir Devlet raporuna rastlamadım. Eğer 1970’li yıllarda, idareciler tarafından hazırlanan “Aşiretler Rapor’undan bahsediyorsanız, bu raporu ciddiye alan hiç bir tarihçi bulunmamaktadır. Çünkü bu rapor sadece dönemin idarecilerinin fikrini esas alan ve tarihi ve bilimsel verilerden nasibini almamış bir rapordur. Üstelik bu raporda Karahasanlıların Türkmen olduğu yazılmıyor, tam aksine Kurmança konuştukları belirtiliyor.

      Belli ki çok kızmışsın ama yazdıklarından anlaşılıyor ki bu konuda fazla bilgi sahibi değilsiniz. Beni mazur görün ki dedelerimizden nakledilen ve değişikliğe uğramış, eksiltilmiş veya ilave edilmiş bilgilerle bu konular tartışılmaz. Benim ortaya koyduğum kaynaklara bakın, hele hangi döneme aitmiş. Diğer taraftan Atmalılık bir idari yapılanmadır. Eğer buna dayanarak Hasanaliler’in Atmalı olduğunu, dolayısıyla da Karahasanlı olduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Burada hem Atmalılar var, hem de Atmalıların idaresine verilmiş 12 kol var. Bu konuda Ali Göçmen amcayla da tartıştık. Dolayısıyla ben elimdeki belgelere göre konuşup yazıyorum. Neticede, elinizde yazdıklarımın tersini ispat eden bir belge varsa ortaya koyun, aksi halde bu mevzularda benimle tartışmaya girmeyin lütfen.

  17. ali bey bir defa mevcut karahasanin asli unsurumusunuz ,yoksa gocebemisiniz bilmiyorum ,yakn tarihle yaptigimiz tanikligida,resmi idolojin agziyla bicimlendirmeye calişirsaniz el insaf yaNi vijdan diye birşey var,ilizyon,hipnoz yontemiyle tarihi belirlemeye calisiyorsunuz devlet arrsivleri senin benim gonlume gore yazilip cizilmez red inkarci devlet kaynaklariyla asimlasyoncu kaynaklarla harmanlanmis bir tarihe gonullu bir teslimiyeanlayisiyla genc kusaklari inandirmaya calisiyorsunuz,daha dune kadar kart kurt eden turkler devletin resmi kaynaklari degilmiydi nasil olduda tarih bozulduda simdi kürt oldu,yani basindaki kistikli neden gunalti oldu genolar,neden kavak tepe oldu,gavur veren isminden rahatsiz olunduda turkveren oluyor,iste devlet seni keyfine ya sizgore sekil vermeye calisiyor, peki seni hangi iktidarin gucu kürtlestirdi,hangi iktidar gucu seni alevilige zorladi, hangi zorba musluman kizini kizilbaşin ogluna vermeye zorladi, adam demis ayiyi goruyorum oburu bak izini goruyormusun,ya sizekaynak belge lazimsa veririm,ama kabuenmezsiniz,mehmet bayrak’tan nuri dersimiden,dogu perincek’in 2000 nedogru yayinlarindan,atmalilar web sitesinden,kaynaklari bosveer canli tanigi oldugumuz zamani bile inkara getirmeye calisiyorsunuz,tarihi okadar geriye goturdunuzkiisinize gelen yere bagladiniz biraz daha gerilere ademe kadar gotur bakalim,kac gomlek kac din kackac dil degiştirmissiniz tabiki oralar hoşunuza gitmeyecek,bir tarihci kaynagi once ahalide bir kac sozlu tarihle yola cikar oyle tepeden inme tarih olmaz,tum kaynaklar metaryeller karsilastırilip degerlendirmeler sonucu akil karsit goruslu insanlara sonuca gidilmez,yakin tarihi bile yontup torpuleyipkulturuyle inanciyla orf adet gelenekleri bolge dokusu,şiiri agiti,halk oyunlarikutsal inanclarive benzeri etkinlikleri,nerede bundan daha iyi kaynak olurmu sipparis uzeri tarih yzilmaz orjin olmali,bildigi yere kadar,gerisi araştirmalarda kalir, gorusmek dilegiyle koylum,eger koylum diyorsam espiri sayilmaz.

    • Hasan Bey, öncelikle açık kimliğinizi belirtir misiniz? Bazı nicklerin ardından tartışmak şık değildir. Köylüm diyorsunuz ama kim olduğunuzu yazmıyorsunuz.
      Gelelim sorularınıza;
      1- Karahasanlıyım.
      2- Resmi ideolojiyle ilgim yok. Memuriyetim dışında ilgimi tespit eden buyursun açıklasın.
      3- Resmi ideolojinin Cumhuriyet döneminde maniple edilmiş tarihini, sizden fazla tenkit eden biriyim. Kar-Kurt teorisi ellerinde patladı. Üstelik Kürtçülerin eline güzel bir oyuncak verdiler. Her defasında allayıp, pullayıp karşımıza çıktılar. Üstelik bu koz sayesinde Güney ve Doğu Anadolu’da ki Türkmenler, Araplar, Ermeniler, Süryaniler, Nasiriler ve diğerleri hep asimile oldular ve hepsi de artık biz Kürdüz! diyorlar. Sırrı Süreyya Önder bile annem babam Türkmen’dir diyor ama idareciler ısrarla Kürtçülere çanak tutuyorlar. Varları yokları Kürtler. Adeta bu coğrafyada Kürtlerden başka kimse yaşamamış.
      4- Kitabımı okumamışsınız. Sitede sadece bazı bölümlerin özetini yayınladım. Kültürel kısımları ve diğer bazı bölümleri yayınlamadım.
      5- Sözlü kaynaklardan yararlanmadığımı nereden biliyorsunuz? Ayrıca araştırma için takip edilecek yöntemi bana öğretmeye çalışmayın. Bizzat Metodoloji okudum ve nasıl araştırma yapılır biraz (!) bilirim. Dolayısıyla lütfen önce kitabı okuyun ve içinde ne var ne yok ona göre karar verin. Sonra da kaynakçasına bir bakın.
      6- Mehmet Bayrak Bey’in kendi toplumuyla ilgili yazdıkları ancak kendilerini ve toplumunu ilgilendirir. O konuda elimde bir iki belge dışında pek bir şey yok. Ancak Mehmet Bey, Karahasanlılar “Kürt’tür!” derken hangi kaynağı göstermiş? Size söyleyeyim hiçbir kaynak göstermemiş. Sadece duyduklarını yazmış.
      7- Doğu Perinçek’in bu konuda bir kitabı bulunmamaktadır. Sadece daha önceki cevabımda belirttiğim “Aşiretler Raporu”nu yayına hazırlamıştır. O rapor da sadece idarecilerin görüşünden ibarettir. Bu raporda aşiretlerin sahip olduğu köyler hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Ancak etnik yapı bakımından hiçbir tarihi ve ilmi değeri bulunmamaktadır. Bu raporda aşiretler için, İleri geleni şudur. Alevidirler veya Sünnidirler, Kürtçe konuşuyorlar veya Türkçe konuşuyorlar, vergi kaçağıdırlar ve değildirler, asker kaçağıdırlar veya değildir, isyanları vardır veya yoktur şeklinde bilgiler mevcuttur. Eğer okumuşsanız bu rapor için hiçbir kaynak belirtilmemiştir
      8- Atmalılar Sitesinde Karahasanlıların Kürt olduğunu söyleyen arkadaşlar hangi belgeye göre konuşuyorlar? Size söyleyeyim ellerinde bu konuda hiçbir belge yok. Daha doğrusu Karahasanlıların Kürt olduğunu belirten hiçbir belge bulunmamaktadır. Vardır diyen belgesini getirsin de görelim.

      Arkadaşlar lütfen kitabımı okumadan birşeyler yazmayın. Çünkü kitabı baştan sona kadar anlatacak boş vaktim yoktur.

  18. karahasani bugunku gorunen resmi onemlidir, nedir,kürt sunnu koydur,giyip degistirdigi gomleklerden isine geleni secip biz buymuşuz demek esas aslimiz budur temek isine geleni cimbizlamak bilim,tarih realitesiyle dalga gecmekti ayrica neden bugunkuku karahasanin goruntusunden memnun degilsiniz anlayamadim ayrica tarih icerisinde karahasanin yasam oyküsünden bahs ediliyorku konar gocerligin yanisiracokca yannar donerliginde sik bahs etmeniz cok yakisiksiz olmus,kisacasi irkda dilde ,dinde,asellete sende baslar disaridan olan gorunumuz onemlidir.

    • Hasan bey, ben Karahasanlıların bu günkü resminden rahatsız değilim. Ayrıca Karahasanlılar kendilerini nasıl görüyorlarsa, öyle görsünler. İster kabul edin, ister kabul etmeyin etnik yapımızla ilgili ilmi bir araştırma yaptım ve sonuç böyle çıktı. Tespit ettiğim tarihi gerçekleri sizlerle paylaşmaya çalıştım. Bundan utanılacak veya övünülecek bir durum söz konusu değildir. Yararlandığım Selçuklu, Dulkadirli ve Osmanlı kaynakları, etnik kaygılardan çok uzak ve tertemizdir. Öyle ki bu kaynaklar herkese “Türkmen” demiyorlar. Arap’a Arap, Kürde Kürt, Ermeni’ye Ermeni, Gürcü’ye Gürcü diyorlar. Dahası adımızın geçtiği iki önemli Kürt kaynağı var, onlar da bize “Türkmen” diyor. Yani meşhur Kürt tarihçilerinden Şerafeddin Han ve Mehemed Emin Zeki Bey, bizim “Türkmen” olduğumuzu söylerken, resmi ideolojiye mi hizmet ettiler. Diğer bir husus, cımbızlamadığım, yani dikkate almadığım her hangi bir belge veya kaynak varsa buyurun ortaya koyun.
      Diğer tarftan, geçmişimizi bilmek niye bazı arkadaşlarımızı bu kadar rahatsız ediyor, bir türlü anlayamadım. Aklımıza gelen tek şey şu olsa gerek; geçmişimizi bilmek, moda haline gelen Kürtçülük hareketine uymuyor ve bunun üzerine inşa edilen siyasi düşünceye de ters düşüyor.
      Diyeceğim şu ki; bu tür demagojilerle bir birimizi yormayalım. Önce kitabımı okuyun, sonra da varsa yanlış gördüğünüz yerleri doğru belgelerle birlikte düzeltelim.

  19. Sayın Hocam;
    Bu yaptığınız çalışmalar takdire şayandır. Karahasanlıların seceresi ile ilgili kitabınızı dört gözle bekliyorum. Rahatsız olduğum tek husus var!!!!!

    Lütfen;
    Hasan Niki ile yazan (daha doğrusu yazamayan), politika yapan (Yapmaya çalışan) zerre kadar bilgisi ve ilmi olmadığı yazdığı yazılardan açıkça görülen bu zatı muhtereme cevap verme tenezzülünde bulunmayın. Siz cevap verdikçe daha da cahilane yorumlarına devam edecektir.

    Cahiller içindeki alime acırım.

  20. çalışmalarınızı dan dolayı sizi tebrik ediyor,bu çalışmalrınızın devamını cenabu allahtan diler saygılar sunarım.

    arif sarıtürk

    rışvanlar kültür eğitim ve dayanışma dernegi il başkanı.

  21. Çok kıymetli Kadim Dostuma; Sitenizi şimdilik şöyle bir ziyaret ettim. Bundan sonra da mümkün mertebe ziyaretlerim devam edecek faydalanacağız inşallah. Ancak ilk etapda şunu belirtmek isterimki sitenizde vefaat haberelerine yer vermeniz müthiş bir hizmet. Bu hizmet Karahasanlılar’ın bir birlerine olan bağlılıklarına büyük katkı yapacak.
    İnsanlar ellerinde olan imkanlar için Rab’lerine şükrederler. Bunladan bir kaçını şöyle sıralayabiririz sanırım. İnsan ve müslüman olarak yaratıldıkları için, Sağlıklı oldukları için, bir vatanları olduğu için, bağımsız ve hür oldukları için, işleri, aileleri, çoluk çocukları olduğu için vs… Tüm hepsini yazmaya ne kağıtlar ne de kalemler yeter. Ancak ben burada müsade edersen birine daha yer vermek istiyorum. Senin gibi bir dostum olduğu için Rabbime şükürler olsun. En derin sevgi ve saygılarımla başarılarınızın devamını diliyorum.

  22. Ali Bey Güzel çalışmalarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.Elinize ve yüreğinize sağlık bu değerli çalışmalarınızı Allah daim eyleye inşallah.

  23. Selamlar ali bey
    Biz tez üzerine o kadar çalişmişsinizki atmalı ve Karahasan aşiretlerinin yüzde yüz türk olduğunu ispatlamaya çalışmişsiniz bu kadar çok uğraşmaya gerek yok beyefendi neden bir dna testi yaptirip bakmiyorsunuz,teknoloji sizin gerçekten orta Asya’daki akrabalarınız varsa bulursunuz.sonucuda burda yayınlarsanız memnun olur bilgileniriz.saygilar

    • Yusuf Bey belli ki yazılarımı iyi okumamışsınız. Bu yorumunuzun aynısını (kelimesi kelimesine) Joseph (Muhtemelen Yusuf) Solmaz isimli bir kişi Faceebok’taki bir yorumumun altına yazmıştı.
      1- Atmalıların etnik yapısı konusunda ısrarlı bir düşünceye sahibi değilim. Zira linkini vereceğim yazıda görüşlerimi belirttim.
      http://aligultekinbinis.com/karahasanlilar-ve-atmalilar
      2- Karahasanlıları Türk göstermek için asla çaba sarf etmedim. Yıllarca yaptığım araştırmalar beni bu sonuca götürdü. Yazdıklarımın hepsi belgeli ve kaynaklıdır.
      3- Şimdilerde moda halini alan ve yazdıklarımın yanlış olduğunu belgeleyemeyenler DNA testi istiyorlar. Ben tarihçiyim. Arşivlerde çalışıyorum. Genlerle uğraşmıyorum. Bir videoda hastalık halinde Türk düşmanı olan birinin DNA testi sonucunda Türk çıktığını izlemiştim. (Bu arada siz DNA testi yaptırdınız mı?)
      4- Karahasanlıların kimliği konusunda elinizde bir belgeniz varsa getirin, üzerinde tartışalım. Yoksa, hem bu sayfayı meşgul etmenize, hem de zamanımı heba etmenize müsaade etmeyeceğim.

  24. Hocam, asef adli kisi gundere koyunde yasamis diyorsun , soyismi nedir? Bu arada bir gundere’li olarak bilimsel calismalarinizi kutluyor ve destekliyorum. Basari ve mutluluklar dilerim efendim.

    • Cuma kardeşim, Asef’in torunlarının şimdiki soyadı Erdoğan’dır. Erdoğanlar Türkören köyü (mahallesi) nüfusuna kayıtlıdır. Halen burada yaşıyorlar. Asef, yaklaşık olarak 1850 yılında Evliya köyünden ayrılmıştır.

      • Teşekkürler Ali Gültekin bey, zaten ‘Erdoğan” kabilesinden yusuf amcanın akrabasıyız, kız aldık. Bir Asef tanıdığım vardı, o değilmiş. Size bir kaç sorum olacak?

        Bu arada hocam, kitabınızı okumadım, ama kantarma, sevdilli köylerinin sitelerinde, karahasanlıların hem mezhep değiştirdiği, hem de devletle iş-birliği yani koruculuğu seçtiği için, hain ilan edildiği gördüm.

        -Şunu anladım tartışmalarınız da ; karahasanuşağı ”türkmen” bir köy mü? Ben bir kaç yerde urfa’dan göç ederek elbistan’a yerleştiğini okudum.

        Başarılar dilerim.

        • Cuma kardeşim, bahsettiğin köy sayfaları ne derse desin. Bu işin aslı belge ve kaynaklara dayanılarak bir şeyler yazmaktır. Mezhep değiştirme doğrudur. Karahasanlıların ve ataları Beğdililerin inanç hayatı büyük ölçüde zamanın siyasi durumuna göre şekillenmiştir. Bu süreci tüm göçebe Türkmenler yaşamıştır.
          Vaktiniz varsa size Karahasanlıların etnik yapısı ve inanç yapısıyla ilgili iki makalemin linkini vereceğim.

          http://aligultekinbinis.com/makaleleri/karahasanlilarin-etnik-yapisi
          http://aligultekinbinis.com/makaleleri/karahasanlilarin-inanc-yapisi

          Cuma, sen Ramazan’ın mı, yoksa Duran’ın mı oğlusun? Belki biliyorsundur; Çorbacıların Duran, babamın dayısıdır.

          • Hocam; makaleyi okudum, aydınlatti bilgiler. Ayrıca çok akademik bir yazı, gerçekten objektif bir kalemsiniz.

            -Ben, Ramazan Çorbacı’nin oğluyum. ”Duranlar” olarak anılırız. Dedem , Ali çorbacıdır. ”Duran ali”derler. Bir de”kara duran’ denen büyük dedemiz var, sanırım, onlarla akrabalık bağımız var sizinle. Selman amcamız vardı, Duran dedemizin oğlu.. Onun eşi, rahime teyze var, türkören’li..Ali göl/gül dayımız olur hocam.

            iyi çalışmalar dilerim.

          • Cumacığım, telefon numaram 0537 337 14 91
            Bana adını yazıp boş bir mesaj at. whatsApp’ın varsa sana bir dosya göndereyim.

  25. selamlar ali bey ,bizde kocovaliyiz fakat koyun asil yerlisi biziz diye biliyordum .bakat bizim soydan bahsedmemissiniz darildim. sonmez soy isimliler yada [dedeler] lakab olarak. sener sen”in dedigi gibi satarim koyumu oldu .dedemiz koyu sattida bizim mi haberimiz yok.
    saygilar

  26. BENİM KÖYÜM

    Baharda şenlenir bağı, bahçesi
    Kokusu başkadır benim köyümün
    Unutturur adama gamı, kederi
    Havası başkadır benim köyümün
    XXX
    Akşam olur herkes döner evine
    Can kurban inan ki benim köyüme
    Gülabi’nin torunları derler bizlere
    Özü başkadır benim köyümün
    XXX
    Yeşil yeşil meşeleri var dağında
    Meyve ağaçları çiçek açar bağında
    Her çeşit otlar yeşerir toprağında
    Yeşili başkadır benim köyümün
    XXX
    Köyümün kenarından akar çayı
    Kıvrım kıvrım dolanır sular tarlayı
    Unuttum sanma orda olmayı
    Dostluğu başkadır benim köyümün
    XXX
    Yaz gelince çıkarlar yaylaya
    Gurbetçiler hasretle döner sılaya
    Benden selam olsun Aziz Ağa’ya
    Sevgisi başkadır benim köyümün

    İbrahim SEVİNDİK

  27. Böyle muaazzam bir kültür ve tarih çalışması için ne kadar teşekkür edilse kafi gelmez. Muarızları için kaçacak yer kalmamış. Dilin, kültürün,inancın degisebildigi sosyologların ve tarihçilerin ittifakla anlattığı temel basit konular. Adamın aklida,en önemlisi kalbide dilin değişeceğini almıyor.Hakikatler bazılarını yüksek voltta çarpar. Bence hakikati ilmek ilmek işlemissiniz. Tarihi işimize gelen tarafı ile duymak istiyoruz. Kimse gerçeklerle yüzleşmeye hazır degil, gerçek manada okuyan,araştıran da yok zaten.
    Kaleminize, kalbinize sağlık.

    Anadolu’daki Türkmenlerin Yüzde kırkını Dulkadirli ve karamanlı beylikleri oluşturuyor desek abartmamis oluruz.
    Ben sizin Karahasanlılardan sonra Elbistanın diğer köyleri içinde bir şans olduğunuzu düşünüyorum.İnce işçilikle tarih yazmissiniz.İnsanlar her sakalliyi dedesi sanıyor. Adam eldelek köyünü Ankara’da,Kırıkkale’de, Kırşehir’de görünce herhalde ben buradan geldim diyor.Onlarin buradan gidebileceği ihtimalini düşünemiyor. Çünkü onlar kacaman il, Elbistan bir ilçe diyor. Hakeza yapalak alemdar ve çalış diğer bir çok yerleşim yeri için geçerli bir mevzu. Bugün karahasanlılarında,diğer köylerinde izleri iç Anadolu da, balkanlarda , ve diğer bölgelerde mevcut. Açılmayan tozlu bir sandık bence yaşadığımız yer.Sandığı açınca çok şaşıracağız galiba.Sandiğı tarihçi hassasiyetiyle didik didik etmeniz temennisiyle…

    • İsmet bey, sizinkilerin nereden ve ne zaman geldiklerine, geçmişte nerede yaşadıklarına dair bilgi; geçmiş dönemde başlarından geçen ve hafızalarda yer etmiş olay var mı?

  28. Ben Büyükyapalaklı olarak önceden edindiğim bilgileri paylaşıyorum Ali.Sizin Türkören dediğiniz yerin eski adı gavurörendi.Orada ki yaşlilariniz ile konuştugumuzda köyü ingilizler getirdi aslımız İngiliz diyorlardı yani gavuruz diyordu dedeleriniz.Sonradan gavur olup dışlanmayak diye alevi olduklarını söylemişler bakmışlar Alevilerde sevilmiyor iyisim ki Sünni kürt olalım demişler ve dışlanmamak için köye camii yapilmiş sizin dedeleriniz anlattı.Şimdi de siz çıkıp gavurviranini Türkviran Türkveren ve en son Türkörene deyiştini biliyorsunuz.Asıl adı gavurviran olan köyü Türk ettiniz.Bir Türk olarak kabul etmiyorum.Türklük kanınızda mevcut deyil.Boş yere kendinizi isbatlamaya çalısmayın siz kafanızdan tarih uyduruyorsunuz.Afşin Alemdarlilar biz kürttüz diyor .siz onlarla akrabayız diyorsunuz.Daha önce biri de sitenizde yazmış bilimsel bir gerçek istiyorsanız kanınıza DNA testi yaptırın.Asli aslına nesli nesline unutmayın.Tüm Elbistan sizin köyün karahasanlilarin Alemdar’ın ne olduğunun çok iyi biliyor.Bu güzellemeleri yaparak köyünüzü iyice batırmışsiniz .peki sizin köy Türkse biz neyiz?

    • Sayın Bölükbaşı!
      Ankara Üniversitesi, DTCF Tarih Bölümü ve yine aynı Üniversitenin Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset ve Kamu Yönetimi bölümlerinden mezunum. Yaklaşık yarım asırdır, genelde tarih araştırmaları, özelde ise Maraş yöresi ile ilgili araştırma yapıyorum. Belgesiz ve kaynaksız hiçbir şey yazmıyorum.
      1- Bizim köyün adı 1530 tarihli kayıtlarda, “Kafirviranı” olarak kaydedilmiş. Daha sonraları bu ad önce “Gavurviranı/Gavurören”, ardından “Türkviranı”, akabinde “Türkveren”, en son olarak da “Türkören” olarak değiştirilmiştir. (Bu bilgiler resmi kayıtlardan alınmıştır.) Buradaki ören yerlerinden ve bulunan materyallerden anlaşıldığına göre, burasının daha önceleri Ermenilere ait bir yerleşim yeri olduğu sanılmaktadır. Bir kısım Karahasanlılar, yaklaşık olarak 1850 tarihinde, Karahasanuşağı köyünden ayrılarak, buraya yerleşmişler.
      2- Aslımızın İngiliz olduğu ve bizi köye İngilizlerin yerleştirdiği koca bir safsatadır. Bunları size kim anlattı bilmiyorum. Ancak belli ki sizinle iyi kafa bulmuş. Sahi o tarihte İngilizler bu topraklarda ne işi vardı ve aşiretleri köylere hangi yetkiyle yerleştiriyorlardı? Açıklarsanız sevinirim.
      3- Bir dönem alevi olduğumuz doğru. https://aligultekinbinis.com/makaleleri/karahasanlilarin-inanc-yapisi Bu linkteki makalemi okursanız, niçin Alevi olduğumuzu görmüş olursunuz. Bu makaleye de bakmanızı tavsiye ederim: https://aligultekinbinis.com/maras-yoresinde-kurmancca-konusan-turkmenler
      4- Elli yıl önceye kadar ben de bizim aşiretin (Karahasanlıların) Kürt olduğunu sanıyordum. Ancak Karahasanlıları araştırınca, konuştuğumuz Kurmancça nedeniyle kendimizi Kürt olarak sandığımızı gördüm. Maraş bölgesinde Karahasanlılar kadar tarihi belgelerde adı geçen çok az aşiret var. Yarım asırdır arşiv araştırması yapıyorum. Bütün belge ve kayıtlarda Karahasanlılar Türkmen olarak kaydedilmiştir. Hiçbir belge ve kayıtta Karahasanlılar için “Kürt” ya da “Ekrad” tanımlaması yapılmamıştır. https://aligultekinbinis.com/makaleleri/karahasanlilarin-etnik-yapisi
      5- Bir Yapalaklı olarak, Karahasanlılara olan bu nefretinizin ve kininizin sebebini anlayamadım. Halbuki bütün Yapalaklılar bilir ki bölgedeki tek kadim dostları Karahasanlılardır.
      6- Alemdar’daki “Erdoğan” soyadlılar Karahasanlıdır. Bu hususu onlar da biliyor, ayrılıp gittikleri yerlerdekiler de biliyor. Soy kayıtları da bunu belgeliyor.
      7- Diğer bir husus, kaygılanmanıza gerek yok, Karahasanlıların Türk olması, başkalarının Türk olmasına mâni değildir.
      8- Neticede; bir dönem Alevi olduğumuz dışındaki iddialarınıza dair elinizde herhangi bir belge varsa, buyurun, paylaşın da görelim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*